Pastagratäng minus broccoli

Som ni kanske redan har förstått har jag det mycket i skolan just nu. Idag när jag kom hem så var det bara att sätta igång med maten.

Det skulle blivit en pastagratäng med kassler, broccoli och ädelostsås, bara det att jag totalt glömde bort broccolin.
Resultatet fick ändå godkänt av min sambo, som frågade om jag blivit glömsk...så kan det vara när man har mycket runt om kring sig.

Här är iaf resultatet:



Jag tänkte ge er det rätta receptet, då det är lite godare faktiskt, men gillar man inte broccoli så fungerar det utan :)

Pastagratäng med ädelost, kassler och broccoli

Detta behövs
Pasta ca 5 dl torr
Broccoli ca 15 små buketter
ca 400 g kassler
2 msk mjöl
ca 30 g smör
5 dl mjölk
ca 100 g ädelost
salt & peppar

Gör så här:
Koka pastan. Ev koka broccolin.
Skär kasslern i små fyrkanter.
Smält smöret i en kastrull, häll i mjölet och blanda ihop. Häll i ca 1 dl och blanda om, sedan reseten av mjölken.
Låt koka upp. Krydda med salt och peppar, i med ädelosten.
Häll hälften av pastan i botten på en ugnsfast form, häll i kassler och broccoli, sedan resten av pastan över.
Häll över såsen och in i ugnen i ca 20 min på 225 grader.



Time to study..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0