Pasta carbonara

Idag hade jag med mig laxgratängen till laxhataren, hon är numer en laxälskare :)
Testa receptet vet jag!

Hallonmuffinsen med limefrosting, åts på universitetet idag till eftermiddagsfikat och de blev en hit!

Idag blev det Pasta Carbonara här hemma.


Pasta Carbonara


Detta behövs
2 pkt bacon
1 gullök
1 vitlöksklyfta
2 ägg
100 g riven parmesan
4 dl grädde
salt & peppar
ca 500 g pasta

Gör så här
Koka pasta
Klipp/skär baconen i lagom små bitar. Stek dem halvknapriga.
Skär löken och pressa vitlöken. Häll i pannan över baconen och stek samman detta.
Blanda ägg, grädde, riven parmesan i en bunke. Salta och peppra. Vispa ihop detta.
När pastan kokat klart häll av vattnet och blanda i bacon och lökblandningen, rör runt.
Blanda sedan i blandningen i bunken, rör om.
Ev värm på plattan så den blir lite mer krämig, men tänk på att ha låg värme och blanda runt hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Bra sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :).

2011-05-07 @ 19:09:25
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0