Laxgratäng

Ikväll blev det sen middag, har pluggat till sent på eftermiddagen. Just nu är det hektiskt..
Har även bakat cupcakes, i ett försök att pigga upp mina kära klasskompisar, som alla känner sig väldigt skoltrötta just nu. Bilder och recept kommer senare.

Jag efterlyser en sprits, så jag sätter upp det på min önskelista. Om ni ser potatismoset runt om gratängen förstår ni vad jag menar :) Jag sa till min sambo att "det ser ut som en korv runt skiten"..haha nästa gång ska jag, göra om och göra rätt. Men idag bjuder jag på misslyckandet.
Såg ni halv åtta hos mig idag, hennes fördrink...något sådant skulle inte jag kunna servera.


Laxgratängen ska jag använda imorgon i ett försök att omvända en laxhatare..får se om det blir köpemat för henne till lunch, eller om hon tycker om det, meddelar er det imorgon.

Nu till receptet på Laxgratängen:




Detta behövs:
400g laxfile
2 morötter
1 gullök
2 påsar knorrs hollandaisesås
5 dl mjölk
Potatismos med 2 äggulor i


Gör så här:
Hacka löken och riv morötterna. Olja formen och lägg i laxfiléerna.
Bryn löken och värm på morötterna.
Koka upp såsen.
Häll över morötter och lökblandningen och på med såsen.
Gör potatismos(ha 2 äggulor för färg) och spritsa runt.
In i ugnen i ca 15 minuter på 225 grader.


Ikväll är det säsongsstart av Greys anatomy, som jag absolut ska kolla på!
Klockan 9 på kanal 5 för er som vill se.

Kommentarer
Postat av: Laxhatare

Mmm vad gott det ser ut ;)

2010-03-03 @ 21:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0