Kinainspirerad kyckling

Ikväll ska vi kolla på film här hemma. I slutet av denna vecka kommer jag att ha tenta, så jag hoppas att jag kommer att hinna med boggen i veckan trots endel plugg.

Till middag idag blev det en kinaispirerad kyckling, receptet kommer från arla.se
Blev sugen på det efter att ha läst receptet i en annan blogg, kommer tyvärr inte ihåg vilken det var..läser en hel del olika.



Detta behövs:
500 g kyckling
2 stora gulalökar
3 vitlöksklyftor
1 dl osaltade cashewnötter
1 msk soya (1½ msk tycker jag det behövs)
(½ klycklinbuljongtärning + 1 dl vatten skulle jag lägga till)
2,5 dl matgrädde
salt & peppar
potatismjöl

Gör så här:
Skär kycklingen i små bitar. Skiva löken och vitlöken. Bryn vitlöken och löken, ta av. Doppa kycklingen i potatismjöl. Stek kycklinen, blanda i löken, soya, cashewnötterna, grädden, salt & peppar. Låt koka i 3-4 minuter.

Servera med ris.

Ett gott och enkelt recept, tycker att arla.se har många enkla och goda recept.

Nu blir det Fighter - sambon har valt film :)




Kommentarer
Postat av: Kryddburken

Om du rostar cashewnötter lätt i het stekpanna innan dom åker ner i grytan så blir det ännu godare. Å så lite riven ingefära också för den rätta "kina-smaken"! :)

2010-03-15 @ 23:29:05
URL: http://kryddburken.se
Postat av: Jessica

Låter mumsigt!

2010-03-17 @ 11:50:42
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Karin

Kinamat är ju sååå gott!



Du missar väl inte min tävling där du kan vinna boken "Bär & bakverk" av Elisabeth Johansson.

Ditt favoritrecept på en god vår-tårta/bakelse är det enda som krävs!



Kram Karin

2010-03-17 @ 16:33:36
URL: http://www.bagerskan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0