Fläsk med löksås

Idag blev det här hemma riktig husmanskost. Skönt att komma hem tidigt idag, då hann jag med lite tvätt och städ. Imorrn blir det till att åka och storhandla. Ikväll ska jag planera veckans mat.

Fläsk med löksås

Detta behövs
Fläsk ca 400 g
2 lökar
½ grönsaksbuljongstärning
5 dl mjölk
2 tsk soya
maizena redning
salt & peppar

Gör så här
Stek fläsket. Bryn sedan löken i det kvarvarande fettet.
Smula över grönsaksbuljonen. Häll i mjölken och soyan, rör om.
Häll i ca 2 msk maizena. Krydda såsen med peppar och ev salt.

Servera med potatis

 


Kommentarer
Postat av: Kalasgott

Otroligt snällt sagt utav dig, det värmer! Superkul!!!



Tack så hemskt mycket för gratulationen, jag är så lycklig!! Äntligen är den min!!! Nu blir det mer kakbak än någonsin innan...! Kramar

2010-03-09 @ 21:16:59
URL: http://kalasgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0