Tacoknyte & Gucamole







Detta åts förra helgen, denna helg har jag inte tagit några bilder, då vi varit hos svärmor och svärfar och firat min sambo som fyllt 25 år.

Recept på Tacoknyte
Tacoköttfärs
Tortilla bröd
Lagrad stark ost

Rulla ihop som en rulle med kanten nedåt, eller vik in kanterna och rulla.
In i ugnsfast form i ugnen ca 10 min på 200 grader.

Recept på Gucamole
2 avocadon
2 dl creme fraiche
1 tsk citronsaft
1-2 vitlöksklyftor (beroende på hur stark man vill ha den)
Salt & peppar

Mixa ihop allt (testa ev med tomatbitar och lite gullök att blanda i slutet)

Kommentarer
Postat av: Karin

Tack för din kommentar! Som svar på vilken mattidning jag tycker är bäst så beror det på vad man är ute efter. Jag gillar Allt om mat för deras snygga bilder och bra recept på helgmat. Matmagasinet är riktigt bra till vardagsmat! Så det är vad man vill ha som styr :-) Ha en bra kväll!

2010-02-21 @ 21:30:14
URL: http://ensmakavkarin.wordpress.com
Postat av: Nette (Kardemumma Gumman)

Hejsan! :)



Skippa sardellerna du och salta bara om du tycker det är bättre! Funkar fint...



Skicka vidare del 3 kommer att starta efter vi är genom omgång 2! Några som är kvar än så beror på hur snabba de är! Men haka gärna på 3:an. :)



Fin blogg & bra start!

2010-02-21 @ 21:35:13
URL: http://www.kardemummagumman.se
Postat av: Anne

Karin: Okej, då vet jag ska ta och införskaffa mig lite inspiration. Elle mat & vin tror jag att jag ska införskaffa.



Nette: Tack! Är gärna med i del 3. Ska jag hålla utkik på din blogg efter nästa omgång?

2010-02-22 @ 20:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0