Smoothie

Jag har äntligen tagit tag i min träning, efter att kroppen har legat i vila i ca 1 ½ år så kände jag att det var dax att göra något min kroppsform.

Innan träningen var det standard med tv-kväll, och gott till. Ostbågar och choklad är ju favoriten.
Nu när jag börjat träna vill jag inte förstöra formen med allt för fet mat i veckorna, och ostbågar och cholkad har jag försökt göra mig av med.

På kvällana känner jag fortfarande gottis-sug, eller sug av att äta/dricka ngt. Räddningen har blivit smoothies och kolsyrat vatten i alla dess smaker i min sodastream.

Ikväll blev det en smoothie på hallon, banan och mjölk.





Recept:

1 banan
ca 3 dl lättmjölk
1 dl frysta hallon

Gör så här:
Mixa ihop allt med en stavmixer, häll i ett glas och kvällen är räddad från godis och andra frestelser.


Andra som har samma sötsug på kvällarna? Tips på andra nyttigheter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0