Nu ska jag försöka komma igång med denna blogg :)

Har länge fundreat över att skaffa en matblogg.
Jag har alltid varit intresserad av mat, god sådan :) Mitt tidigaste matminne måste vara när jag var ca 6 år. Jag och min bästa kompis på den tiden Mela, och jag skulle laga något till lunch. Det blev en slags fiskhamburgare, med formfranska, fiskpinnar och en rode island sås. Detta lagades ofta till lunch kommer jag ihåg.

Eftersom tiden har gått och jag blivit äldre har jag väl lyckats med lite mer avancerade och godare rätter. Tycker mycket om ädelostar, salami, lufftorkad skinka, oliver detta har mamma bjudit mig på, då ingen annan i familjen tycker om sådant. Jag har fått höra av endel under min uppväxt att jag är en gourmet därav namnet på bloggen.

Mitt intresse för att baka, det började på allvar när jag träffade Fia en kompis på gymnasiet, vi gick ofta hem till henne efter skolan och bakade kladdkaka, efter konstens alla regler...ja ibland blev det kalasbra, ibland mindre bra..men det var iaf där det började..

Min digitalkamera har lagt av, så nu i början blir det bilder från min mobil..ska köpa en ny kamera snart, jag lovar!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Kul med en ny matblogg att spana in. Lycka till med bloggen och den nya kameran.



Ha en bra helg!

2010-02-26 @ 18:22:54
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tack Jessica! Kul med lite respons, hoppas du fortsätter läsa. Har tagit bilder med den nya kameran i hamburger-inlägget.

2010-02-26 @ 21:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0