Kyckling med currysås

Nu får det vara slut på snö tycker jag. Här i Örebro har det snöat hela eftermiddagen, och det snöar ännu!
Det är bra för alla sportlovsbarn, men det blir lite svårt att ta sig fram på vägarna.

Idag har min dator krånglat, internet svarar inte, men spotify fungerar, så det är ju inte internet anslutningen det är fel på. Någon som vet vad som kan vara fel?

Ikväll blev det Kyckling med currysås:


Som ni kanske ser älskar jag sås :)

4 portioner
Detta behövs:
3 kycklingfileér
Olivolja
1 lök
2 tsk curry
½ msk soya
1 hönsbuljongtärning
3 dl vatten
2 dl grädde
Salt och peppar

Gör så här:
Skär löken. Skär kycklingen i lagom stora bitar. Bryn curryn i oljan, tillsätt lök. När löken börjar bli mjuk tillsätt kycklinen och bryn den. Tillsätt buljongtärningen, soyan och häll över vatten, låt puttra i ca 5 min. Tillsätt grädde, rör om i ca 1 min. Klart!

Servera med ris och ev en sallad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0