Kyckling med bacon, pesto & pinjenötter

Detta recept lärde jag mig av en kompis på gymnasiet, är supergott till pasta.
Förberedde såsen innan jag åkte till universitetet, smabon kokade pasta tills jag kom hem :)
Vill man ha en lite lyxigare känsla servera med tagiatelle till.





Detta behövs till 4 portioner:
3 kycklingfileér
1- 1½ paket bacon
3 tsk grönpesto
4 dl matlagningsgrädde
ca ½ dl pinjenötter
Pasta

Gör så här:
Koka pasta. Skär/klipp baconet och stek knaprigt. Lägg på papper så fettet rinner av.
Skär kycklingen i lagom stora bitar. Bryn kycklingen. Häll i baconet och peston, häll i grädden och låt puttra i ca 3 min. Rosta pinjenötterna i en varm panna. Strö dem över såsen. 

Smaklig spis :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Melissa

Mmmm, ser jättegott ut..!

2010-02-24 @ 10:18:32
Postat av: Anne

Missan: Det är super :)

2010-02-27 @ 16:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0